Dertig studenten van de opleiding Marketing & Communicatie Specialist uit Leiden werken de komende weken in opdracht van Hoogheemraadschap van Rijnland aan een mini-communicatiecampagne vóór en dóór jongeren. Een vast onderdeel van deze campagne is het creëren van een webpagina waarmee ze jongeren willen informeren en enthousiasmeren voor de taken en werkzaamheden van het Hoogheemraadschap van Rijnland.
Tijdens de kick-off op maandag 11 november kregen de tweedejaarsstudenten een kijkje wat Hoogheemraadschap van Rijnland doet, zoals het waterbeheer, het onderhoud van sloten, bijhouden van de grondwaterstand. Daarnaast hoorden ze meer over de opdracht waarmee ze in teamverband de komende weken aan de slag gaan.
Marjon Verkleij, Hoogheemraad bij het Hoogheemraadschap van Rijnland, kijkt uit naar de resultaten: “We zijn blij met deze nieuwe samenwerking met mboRijnland. Voor ons is het namelijk heel belangrijk dat we de toekomstige generatie vertellen wat wij als organisatie doen en hoe belangrijk het is om waterbewustzijn te creëren. Wij hopen dat deze studenten onze boodschap in hun taal kunnen gaan overbrengen aan generatie Z. Zij dragen bij aan de toekomst van Rijnland!”
De studenten krijgen begeleiding van docenten van mboRijnland en leveren elke week een deel van de opdracht op. De opdracht duurt tien weken.
Eric van Vliet, teamleider Legal & Marketing in Leiden, is blij met het nieuwe hybride traject bij Hoogheemraadschap van Rijnland: “Normaal maken we gebruik van simulatieopdrachten. Dat de studenten nu aan het werk gaan voor een échte opdrachtgever, maakt het extra leuk. Daarnaast is dit het soort werk waarmee ze ook na hun opleiding aan de slag gaan.”
Eind januari vinden de eindpresentaties plaats op het hoofdkantoor van Hoogheemraadschap van Rijnland in Leiden.