Voor de vierde keer werd dinsdag 10 maart in theater Het Klooster in Woerden het Onlinemarketingcongres georganiseerd. Een evenement voor alle mboRijnland 1e-jaars studenten marketing, communicatie en evenementenorganisatie en Internationaal medewerker marketing, communicatie en evenementen uit de regio.
Organiserend docent Jeanette Zuiderent vertelt: “we willen onze studenten actief kennis laten maken met de beroepspraktijk en inspireren met alles wat te maken heeft met online marketing, videomarketing, social media en meer”. Samen met haar collega Thijs Biessels heeft ze een prikkelend programma neergezet met voor deze doelgroep zeer aansprekende gasten.
De presentatie was in handen van MC JR (Jermaine Berhoudt). Verschillende deskundigen waaronder Jaap van Zessen van ADonline, Joost van der Stel van PPCRN, Joost Fromberg van Kick Digital!, King Alert en Gamemeneer (Youtuber) deelden hun kennis over, ervaring met en passie voor online marketing.
Het doel van het congres was om de nieuwste en meest actuele informatie te delen. Er werd een interactief programma geboden, niet alleen luisteren naar de ervaringen en kennis van de sprekers maar ook actief deelnemen aan workshops. Studenten konden deelnemen aan de workshops elektronische muziek maken en een film/video maken. Ook was er een online marketing quiz en een nagelstudio.
Online marketing is overal
Voor toekomstig marketeers is het heel belangrijk om op de hoogte te zijn van de online omgeving. Want online marketing is overal en altijd aanwezig. De ontwikkelingen gaan snel en zijn trendgevoelig. Digitale marketing veranderd steeds en er zullen in de toekomst verschillende nieuwe technieken worden gebruikt. Je moet steeds de veranderingen blijven volgen om op de hoogte te blijven op het gebied van online marketing.