Multi-Factor Authenticatie (MFA) – Vraag & Antwoord
Problemen met inloggen? Sinds 21 2023 augustus is multi-factor authenticatie (MFA) verplicht voor alle studenten om toegang te krijgen tot het mboRijnland account. Volg de instructies hieronder om MFA in te stellen.
MFA aanzetten
Volg onderstaande stappen om MFA aan te zetten en in te stellen:
Algemeen
MFA is een werkwijze waarbij je twee stappen moet doorlopen om toegang tot de applicaties te krijgen. Dit betekent dat je moet inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord én met een extra controle via de Microsoft Authenticator App (Apple en Android) of eventueel sms. Veel organisatie maken al gebruik van deze tweestapsverificatie-methode.
Sinds maandag 21 augustus staat MFA voor alle studenten aan.
Hoe je MFA instelt lees je hier: MFA instellen
Stuur een e-mail naar info@mborijnland.nl met daarin je:
- studentnummer
- oude telefoonnummer
- nieuwe telefoonnummer
Wij wijzigen het telefoonnummer voor je, zodat je MFA kunt instellen.
Heeft de student geen smartphone, dan kan de verificatie van MFA ook via een sms code worden ontvangen. Heeft de student helemaal geen mobiele telefoon, dan is op aanvraag van de slb’er een alternatief bespreekbaar. Neem hiervoor contact op via info@mborijnland.nl.
Mail je vraag naar info@mborijnland.nl. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
MFA aan of uitzetten
Via onderstaande links download je de MFA app en wordt uitgelegd hoe je MFA instelt.
Via onderstaande link vind je het stappenplan om de juiste app te installeren.
Via onderstaande link vind je het stappenplan om de app in te stellen.
Als de student de telefoon vergeten of kwijt is kan MFA voor een bepaalde periode worden uitgeschakeld. De student zal contact moeten opnemen met de Servicedesk. Dit kan de student doen via de slb’er of via de Infodesk. Let op: de student moet zich wel kunnen legitimeren.
In een aantal gevallen is het mogelijk om MFA uit te schakelen. Hiervoor zijn wij wel genoodzaakt om een strenge controle uit te voeren.
1. Er moet altijd telefonisch contact zijn met de Servicedesk.
2. De Servicedesk stelt een aantal persoonlijke vragen.
3. Indien akkoord dan kan de Servicedesk MFA tijdelijk uitschakelen.
4. Het kan tot 35 minuten duren voordat dit werkt.
Let op: MFA bij het inloggen in Osiris en AFAS blijft altijd ingeschakeld.
Het is niet mogelijk om dit uit te schakelen.
Studenten kunnen contact opnemen met de Servicedesk via hun slb’er of de Infodesk op locatie.