Hybride leren versterkt de innovatieve kracht van uw bedrijf. Wilt u samen met ons bouwen aan waardevol hybride onderwijs waar zowel uw bedrijf als onze studenten wijzer van worden?
Onze studenten bieden nieuwe, verfrissende ideeën en kunnen samen met onze docenten werkzaamheden uitvoeren waar u behoefte aan heeft en waar creatieve aanpakken voor nodig zijn.
Onze studenten zijn de werknemers én de klanten van de toekomst, dus hun input is waardevol voor uw bedrijf.
Doet u mee? Meld u dan vandaag nog aan!
Onze studenten bieden nieuwe en verfrissende inzichten voor uw bedrijfsvraagstukken. Wilt u zich laten inspireren? Bekijk het overzicht van voorbeeldopdrachten hieronder.
Vanuit uw klantenbestand contactpersonen telefonisch benaderen om gegevens op actualiteit te controleren
Volgens een belscript bedrijven telefonisch benaderen (coldcanvassing) voor bijvoorbeeld het maken van een afspraak en/of te peilen waar de interesses liggen binnen een bepaalde branche.
Ondersteuning in uw verkoopcampagne: op straat, deur-aan-deur, telefonisch of online.
Het voorbereiden, assisteren, en opvolging van een beurs, B2B of B2C
Assistentie in een door u georganiseerd event bijvoorbeeld een opening van een gebouw, kantoor of showroom, een introductie/kick off van een nieuw product of dienstverlening.
Voorbeeldopdrachten Marketing
Opzetten of bijhouden van social media accounts voor uw bedrijf.
Website-analyse: hoe vaak wordt uw website bezocht, door wie en hoe lang?
Onderzoek doen naar en oplossingen bedenken voor uw marketing- en communicatievraagstukken
Redigeren van teksten, voor bijvoorbeeld uw webshop.
Voorstellen doen voor en uitwerken van voorlichtings-, promotie- en pr-materiaal
Deskresearch; bijvoorbeeld naar trends en ontwikkelingen in uw branche en landelijk, naar de concurrentie, naar distributie en naar doelgroepen.
Field research doen variërend van mystery shopping tot imago-onderzoek
Voorbeeldopdrachten Retail
Hulp bieden bij inventariseren
Hulp bieden bij brancheringsonderzoek en haalbaarheidsonderzoek
Voorstellen doen om de hospitality te verhogen
Klanten helpen ontvangen
Voorstellen doen of helpen bij artikelpresentatie
Voorstellen doen of het helpen bij etaleren
Bestellingen plaatsen
Verkoopgesprekken voeren
Voorbeeldopdrachten Events
Het voorbereiden, assisteren, en opvolging van een beurs, open dag, congres etc.
Assistentie in een door u georganiseerd event bijvoorbeeld een opening van een gebouw, kantoor of showroom, een introductie/kick off van een nieuw product of dienstverlening
Voorbeeldopdrachten Logistiek
Hulp bieden bij inventariseren
Plan maken voor veilig werken in de logistiek
Allerhande werkzaamheden in het magazijn
Orders pikken
Voorbeeldopdrachten Financieel
Opstellen van (credit) verkoopfacturen
Stamgegevens invoeren
Nabellen van debiteuren
Voorcalculatie maken van een projectbudget
Voorbeeldopdrachten Juridisch
Voorstellen doen voor en helpen bij dossierordening
Vragen van klanten over actuele wet- en regelgeving beantwoorden
Solliciteren kun je leren
Eerstejaarsstudenten Economie uit Gouda mogen op stage. Om een stageplaats te krijgen, moeten ze solliciteren bij het bedrijf waar ze ervaring op willen doen. Om de studenten de kneepjes van het vak te leren, waren er enthousiaste praktijkopleiders/zakenrelaties uitgenodigd om met de studenten aan de slag te gaan met sollicitatietrainingen.
De sollicitatiegesprekken zijn onderdeel van een zes weken durend project dat is opgezet vanuit de Kwaliteitsagenda met als thema hybride onderwijs. Hierbij ontwikkelen het bedrijfsleven en de onderwijsinstelling samen de opleiding, zodat er een meer zichtbare koppeling tussen theorie en praktijk ontstaat.
Santa Run
Op vrijdag 20 december kleurde de binnenstad van Gouda rood door alle kerstmannen en -vrouwen. Voor de allereerste keer werd er in Gouda een Santa Run georganiseerd, waarbij deelnemers gaan hardlopen in een kerstmannenpak voor het goede doel. mboRijnland was hoofdsponsor van dit evenement.
Alfa Transport Service (ATS) is specialist in het terugvorderen en voorfinanciering van buitenlandse BTW en accijns op dieselolie voor internationale transportondernemingen. De financiële dienstverlener is actief in heel Europa en per land bekend met alle formaliteiten en specifieke regelgeving rondom het vorderen van BTW en accijns. Een onderdeel van dit bedrijf is in Alphen aan den Rijn gevestigd. Veel studenten van mboRijnland hebben hier al stage gelopen. ATS is zeer tevreden over de stagiaires van mboRijnland en wil daarom graag verder werken met mboRijnland. Als start heeft ATS docenten geschoold om zo up to date te blijven in het vak. Daarnaast wil ATS samen met studenten van mboRijnland de mogelijkheid praktische vaardigheden leren in het bedrijf.
Wie kent Kruidvat niet? Bij Kruidvat winkelen wekelijks enkele miljoenen klanten. Hiermee is Kruidvat marktleider in de health- & beautymarkt in Nederland en België. Kruidvat heeft bijna 1250 winkels en bijna 25.000 medewerkers. Ze geven invulling aan hun motto: ‘Steeds verrassend, altijd voordelig’ door een ruime keuze te bieden uit een voordelig, gevarieerd en hoogwaardig aanbod health-, beauty-, en babyartikelen, aangevuld met een uitgebreid en verrassend assortiment producten.
Onze studenten van detailhandel Alphen werken in 3 filialen van het Kruidvat in Alphen aan den Rijn aan hun opdrachten waar ze tijdens de les theorie over gehad hebben. De opdrachten hebben te maken met kassadraaien, verkoopgesprek, checklist uitvoeren dn presentatie bouwen. Het Kruidvat verzorgt ook gastlessen waarin studenten een opdracht krijgen over o.a. het verbeteren van imago en werven van mensen.
Bouwcenter Goedhart in Alphen aan den Rijn heeft alle bouwmaterialen in huis voor de aannemer, bouwspecialist, timmerman, stukadoor, tegelzetter en ZZP’er. mboRijnland maakt daar gebruik van een groot magazijn waar onze 1e en 2e jaars logistieke studenten kunnen oefenen met wat in de VTO (Vervoer Transport Opleiding) staat. In periode 4 geven we daar 1 keer per week les in een lokaal naast het magazijn.
AGS KHZ is de grootste verhuisorganisatie van Nederland. Hoogwaardige service, persoonlijke aandacht, flexibiliteit en professionaliteit kenmerken hun aanpak. AGS KHZ is een internationaal verhuisbedrijf met alle specialisten onder één dak. Onze studenten van de Logistieke opleidingen volgen op locatie een training over ontvangst en verzenden van goederen.
Petra Ruijgrok Trainingen is CRBKO geaccrediteerd en verzorgt scholing/begeleiding in de Transportsector en Zwembadsector. Vakbekwaamheid en veiligheid staan centraal.
Petra Ruijgrok Trainingen is gelokaliseerd bij een vervoersbedrijf in Zoeterwoude. mboRIjnland koopt trainingen in voor hun Logistieke studenten zoals reanimatie en EHBO gericht op logistiek, laden en lossen van vrachtwagens en trainen met een heftruck. Daarnaast verzorgen we ook zelf trainingen op locatie op het gebied van FIT (ergonomisch tillen) en ondersteunen laden/lossen.
Samenwerkingen Leiden
UWV Holland Rijnland
In het basisdeel van de opleiding Juridisch administratieve dienstverlening en medewerker HRM, geeft UWV Holland Rijnland gastcolleges over:
– werknemersverzekeringen
– werkzaamheden van het UWV werkbedrijf over arbeidsbemiddeling en arbeidsreïntegratie.
Verder in de opleiding levert het UWV werkbedrijf authentieke casus posities op het gebied van arbeidsbemiddeling en arbeidsreïntegratie. Door deze samenwerking worden de lessen realistischer voor de studenten.
“What do you Aspire to? Give yourself ENERGY & FOCUS with great tasting, healthy Energy ASPIRE!” Het woord “aspireren” betekent per definitie; “richt je hoop of ambities op het bereiken van iets.” Healthy Energy ASPIRE kan je helpen de energie en focus te geven om er te komen.
Vanaf dag 1 werken onze studenten van Internationaal Medewerker Marketing, Communication & Business Events 8 weken lang aan opdrachten voor Aspire Drinks. Deze opdrachten krijgen ze van de opdrachtgever en/of docent. De opdrachten hebben te maken met het opstellen van operationele plannen, verzorgen van on- en offline marketing- en communicatieactiviteiten en assisteren bij het verzorgen van corporate informatie.
SBJ SamenSterk en De Bibliotheek Oostland vormt samen met de Stichting Welzijn en Ondersteuning Pijnacker-Nootdorp (SWOP) en Stichting Jeugd en Jongerenwerk Midden-Holland (STJJMH) het samenwerkingsverband SBJ SamenSterk. Door samen activiteiten te organiseren en projecten te ontwikkelen bereiken we verschillende doelgroepen die elkaar kunnen versterken. Samen staan we sterker.
Onze studenten van Internationaal Medewerker Marketing, Communicatie en Evenementen werken aan opdrachten voor Bibliotheek Nootdorp. Deze opdrachten krijgen ze van opdrachtgever (en/of docent). De studenten bedenken oplossingen voor marketing- en communicatievraagstukken. Stellen een projectplan op en ontwikkelen en beheren voorlichtings- promotie- en pr-materiaal.
COPD Huis JAN heeft als missie om door heel Nederland gespecialiseerde en gepersonaliseerde zorg te bieden aan: COPD patiënten tijdens de laatste fase van de ziekte, maar ook aan COPD patiënten die tijdelijk intensieve zorg nodig hebben na ontslag uit het ziekenhuis alvorens weer naar huis te kunnen gaan.
Onze studenten van Medewerker Marketing en Communicatie werken aan opdrachten voor COPD Huis Jan. Deze opdrachten krijgen ze van opdrachtgever (en/of docent). De opdrachten hebben te maken met online en offline marketing- en communicatie activiteiten.
Sinds 2013 is Muzee Scheveningen Cultuuranker voor het stadsdeel Scheveningen, dé plek waar culturele activiteiten voor en door bewoners worden georganiseerd. Alle acht cultuurankers in Den Haag hebben een gezamenlijke taak: Het brengen van kunst en cultuur diep in de wijken.
Onze studenten van Medewerker Marketing en Communicatie werken aan opdrachten voor Muzee Scheveningen. Deze opdrachten krijgen ze van opdrachtgever (en/of docent). De opdrachten hebben te maken met online en offline marketing- en communicatie activiteiten.
The Hague Marketing Bureau promoot al meer dan 25 jaar de stad Den Haag als toeristische topbestemming. Onderdeel van The Hague Marketing Bureau is The Hague Info Store (THIS voorheen VVV), gevestigd in de openbare bibliotheek in het centrum van de stad. De VVV is een organisatie in Nederland waarin plaatselijke of regionale recreatiebedrijven en -instanties samenwerken teneinde het toerisme te bevorderen.
Vanaf dag 1 werken onze studenten van Medewerker Marketing en Communication een periode aan opdrachten voor The Hague Marketing Bureau. Deze opdrachten krijgen ze van opdrachtgever (en/of docent). De opdrachten hebben te maken met het opstellen van operationele plannen, verzorgen van on- en offline marketing- en communicatieactiviteiten en assisteren bij het verzorgen van corporate informatie.
Het Zuiderparktheater is een openluchttheater in een groene oase van het Zuiderpark in Den Haag. Het theater wil een cultureel, (re)creatief, educatief, sociaal en communicatief trefpunt zijn voor alle wijkbewoners, Hagenaars en Hagenezen, ongeacht hun sociaal culturele achtergrond.
Onze studenten van Medewerker Marketing en Communicatie werken aan opdrachten voor Zuiderpark theater. Deze opdrachten krijgen ze van opdrachtgever (en/of docent). De opdrachten hebben te maken met online en offline marketing- en communicatie activiteiten.
Retail Innovatie & Experience Campus | mboRijnland Ondernemers, onderwijs en overheid zetten samen in op een duurzame retail samenwerking in Leidschendam-Voorburg. Zij willen hiermee retailers helpen vernieuwender, adaptiever en gezonder te worden. Daarnaast willen zij zorgen voor aantrekkelijk en relevant onderwijs dat aansluit bij de laatste ontwikkelingen en de vraag vanuit de arbeidsmarkt. Daarmee helpen zij de winkelgebieden levendiger en aantrekkelijker voor hun klanten te worden en dat ook te blijven.
Uitdagingen en kansen aanpakken De consument is steeds meer op zoek naar gemak, beleving, personalisering en verbinding. Dit heeft grote impact op iedereen die een rol speelt in de retailketen. De coronacrisis heeft deze ontwikkeling versterkt. Met de vraag hoe winkelgebieden, retailers en hun huidige en toekomstige medewerkers hierop kunnen anticiperen en reageren, gaat de Retail Innovatie & Experience Campus aan de slag. Niet heel theoretisch maar juist heel praktisch en ervaringsgericht. Deze aanpak past zowel bij ondernemers als bij studenten die graag leren door te doen.
UNIEKE COMBINATIE VAN LEREN, WERKEN EN KENNISDELEN Blue School biedt een uniek concept waarin leren, werken en delen van kennis wordt gecombineerd. Ondernemers, bedrijven, studenten en het onderwijs werken gericht samen aan innovatieve winkelgebieden met retailers van de toekomst.
Fempowerment is een sportschool voor vrouwen door vrouwen waar je diverse sporten kunt beoefenen in groepsverband, individueel kan trainen en privé lessen kan volgen. De missie van fempowerment is dat vrouwen kunnen sporten, ongeacht hun afkomst, leeftijd, uiterlijk en culturele achtergrond. Ze willen dat vrouwen tijd voor zichzelf nemen om te sporten en te ontspannen.
Onze 1e jaars studenten Medewerker Business Support werken tijdens de marketinglessen aan opdrachten waar ze eerst theorie over hebben gehad. Voor fempowerment geven de studenten adviezen over hoe de doelgroepen die ze willen bereiken ook daadwerkelijk bereikt kunnen worden zodat het aantal leden wordt vergroot.
VMBO On stage faciliteert een nieuw, duurzaam, persoonlijk en lokaal (beroeps)netwerk voor jongeren van het vmbo. Dit ‘sociaal kapitaal’ draagt bij aan zelfvertrouwen, toekomstperspectief, kans gelijkheid en ondernemersvaardigheden. Ervaring en (levens)loopbaan, van jong en oud, worden gedeeld op het Beroepenfeest.
Beroepenfeest Onze 3e jaars studenten Marketing Communicatie maken promotie materiaal voor het werven van beroepsbeoefenaars en zoeken uit welke media het best kan worden gebruikt.
Onze 1e jaars studenten International Business Studies werven beroepsbeoefenaars. Zij maken belscripts en gaan bedrijven, die een mailing hebben ontvangen, benaderen/enthousiasmeren om zich aan te melden met een beroep(en) voor het beroepenfeest.
Onze 1e jaars studenten Business Administration& Control Specialist houden de administratie bij op het beroepenfeest, On stage ( 10 februari 2022).
Onze 1e jaars studenten Medewerker Business Support zijn gastheer/gastvrouw op het beroepenfeest, On stage.
Het B2B event voor de reis- & event professional. Een dag voor iedereen die reizen (individueel & groepen) of incentives organiseert en die op zoek is naar kennis, saamhorigheid en tips. De focus ligt op maatwerk en bijzondere (reis) producten en bestemmingen.
Onze 2e jaars studenten International Business Support assisteren op de beurs bij Travelling Albania. TravellingAlbania is een reisorganisatie die zich specialiseert in het aanbieden van groepsreizen, individuele reizen, maatwerkreizen en vakanties in een voor Nederland minder toeristisch land, Albanië. De studenten oefenen met acquisitiegesprekken, ontwikkelen promotie materiaal, en maken een voorstel om de stand in te richten.
De tentoonstelling EXPO GOUDA MAAKT is een reis langs de Goudse industrie van vroeger, nu én later. De tentoonstelling laat zien waarom bedrijven in Gouda zijn ontstaan en waarom ze in de loop van de tijd vaak iets anders zijn gaan produceren.
Onze 1e jaars studenten International Marketing & Communication Specialist en studenten Marketing Communication Specialist werken aan opdrachten nadat ze hier theorie lessen over hebben gehad. Ze schrijven een advies over de haalbaarheid en de uitvoerbaarheid van een kleine, bescheiden shop en/of koffiecorner tijdens de looptijd van de EXPO GOUDA MAAKT.
De Wonderfoon is een oude PTT telefoon die is omgebouwd tot mini-jukebox met behulp van een kleine computer en mp3 speler. Als de hoorn van de haak genomen wordt klinkt de kiestoon en wanneer er dan een nummer wordt gedraaid tussen de 0 en de 9 klinkt een liedje uit vroegere jaren. Die muziek, samen met een apparaat dat ook uit vervlogen tijden komt, blijkt een mooi middel om ouderen te activeren, rust te geven en ook te emotioneren.
Onze 1e jaars studenten Medewerker Business Support maken een stappenplan om o.a. de doelgroep te bereiken die ons kan voorzien van oude telefoons, de juiste zorginstellingen te bereiken, hoe we geld kunnen inzamelen voor de ombouw en welke muziek er nodig is.
De TechnoHUB is een leeromgeving waar basisschoolleerlingen, middelbare scholieren en mbo-studenten kennis krijgen van de nieuwste technieken. Door de ruime leeromgeving en nieuwste technische machines krijgen ook medewerkers van bedrijven en zij-instromers de kans om zich hier verder te ontwikkelen. Er worden lessen gegeven in onder meer motorvoertuigen en logistiek, installatie en elektrotechniek, bouw, wonen en interieur én metaal, mechatronica en robotica.
Onze 1e jaars studenten Medewerker Business Support begeleiden workshops.
De Johan Frisoschool is een ambitieuze, kleinschalige christelijke basisschool die vanuit haar kernwaarden kinderen laat opgroeien tot goed opgeleide en verantwoordelijke wereldburgers.
Onze 1e jaars studenten International Marketing & Communication Specialist en studenten Marketing Communication Specialist onderzoeken hoe deze school zich kan profileren op de arbeidsmarkt.
Samenwerkingen Zoetermeer
Giftstore en CASA
De Giftstore, onze schoolwinkel, gelegen aan de Warande in het Stadshart van Zoetermeer ging op 2 november 2020 open. Leerlingen van o.a. onze opleiding Verkoopspecialist kunnen hier stage lopen. In het kader van Hybride onderwijs hebben mboRijnland en CASA (woonwinkel) een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Studenten die bij de Giftstore stage lopen kunnen afwisselend bij CASA helpen om daar leerervaringen op te doen. De Gifstore mag artikelen lenen van CASA voor de presentaties in de winkel en leerlingen worden ingezet om etalages te verzorgen die door CASA moeten worden ingericht.
In maart kreeg mboRijnland de vraag of onze studenten mee kunnen doen aan een onderzoek in het winkelgebied Huygenskwartier in Voorburg. In samenwerking met Leo Valk, van Add Your Service, wordt er een connectie gezocht met de ondernemers in het winkelgebied, om te onderzoeken hoe het gesteld is met de ‘gezondheid en aantrekkingskracht’ van het winkelgebied. Studenten uit het 2e jaar Manager Retail, die het keuzedeel ondernemerschap volgen, en de VMO studenten worden ingeschakeld om aan dit onderzoek mee te werken. De studenten van de opleiding Vakman Ondernemerschap hebben de enquêtevragen opgesteld die aan 35 ondernemers gesteld werden, er is voor gekozen om de ondernemers persoonlijk te benaderen. De 2e jaars studenten Manager Retail bezochten in tweetallen de ondernemers op 26 mei. Twee HBO studenten willen de resultaten gebruiken om een dashboard voor ondernemers te maken waarop zij mogelijkheden en informatie kunnen vinden om te werken aan het verhogen van bezoekersaantallen en het vergroten van de verblijfsduur. De effecten van een ‘living lab’ leveren zodoende een bijdrage aan het vraagstuk wat speelt in het Huygenskwartier. De resultaten zijn doorgespeeld en eind juni worden de resultaten gepresenteerd aan Leo Valk. Voor studenten was het een leerzaam onderzoek wat aansloot bij het keuzedeel ondernemerschap.
Activiteit Manager retail 1e jaars studenten The Mall of the Netherlands SMON
Naar aanleiding van de opening van Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam, werd door Leo Valk (van Add Your Service) gevraagd of studenten mee kunnen helpen aan de verspreiding van een informatiepakket. Dit pakket was bestemd voor ondernemers die in The Mall een winkel hebben geopend. Eerste jaars studenten Manager Retail en Vakman ondernemer, die nog geen stageplek hadden gevonden, deden o.a. mee om dit informatiepakket rond te brengen. Studenten gaven een korte pitch over wat de Stichting Ondernemers Mall of the Netherlands (SMON) kan betekenen voor de ondernemers. De Blue School in the Mall heeft een ondernemersloket waar de ondernemers uit The Mall hun vragen of opmerkingen kunnen neerleggen. Studenten verkenden op deze manier welke bedrijven er in The Mall zitten.
Boodschapjes.com
Voor studenten van de opleiding Junior Accountmanager (leerjaar 1) is een samenwerking aangegaan met Boodschapjes.com voor alternatieve stage-opdrachten. Gedurende 8 weken zijn de studenten 2 dagen per week aan de slag gegaan met het maken van een doelgroepanalyse, SWOT analyse en vervolgens een presentatie over de bevindingen aan Boodschapjes.com.
Sollicitatieproject
Studenten van leerjaar 1 Junior Accountmanager en Manager Retail hebben voor dit project een CV en motivatiebrief aangeleverd. Vervolgens werden ze gekoppeld aan een persoon uit het bedrijfsleven en gingen ze fictief een sollicitatiegesprek voeren. Ze konden vragen stellen en kregen feedback van het bedrijfsleven. Beide partijen waren enthousiast over dit project.
Heeft uw bedrijf goede opdrachten voor onze studenten? En bent u bereid samen met onze collega’s studenten te ondersteunen in hun leerproces, waar zowel u als onze studenten wijzer van worden? Wij maken graag een afspraak om de mogelijkheden te verkennen!
Wij gebruiken cookies om de website te verbeteren en om gepersonaliseerde inhoud en advertenties aan te bieden. Met cookies verzamelen wij informatie over jou en volgen we jouw internetgedrag binnen. Hiermee passen wij onze website en communicatie aan op jouw voorkeuren. Ook kunnen we zo gerichte advertenties laten zien op basis van jouw recente internetgedrag.
Functioneel
Altijd actief
Functionele cookies helpen een website bruikbaar te houden, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Analytisch
Deze cookies worden gebruikt om te zien hoe bezoekers de website gebruiken, bijv. analytische cookies. Deze cookies kunnen niet worden gebruikt om een bepaalde bezoeker direct te identificeren.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.