Onze studenten bieden nieuwe, verfrissende ideeën en kunnen samen met onze docenten werkzaamheden uitvoeren waar u behoefte aan heeft en waar creatieve aanpakken voor nodig zijn.
Onze studenten zijn de werknemers én de klanten van de toekomst, dus hun input is waardevol voor uw bedrijf.
Doet u mee? Meld u dan vandaag nog aan!

Bekijk voorbeeldopdrachten

Meer informatie

Lopende samenwerkingen

Meer informatie

Samenwerken?
Neem contact op

Contactformulier

Voorbeeldopdrachten

Onze studenten bieden nieuwe en verfrissende inzichten voor uw bedrijfsvraagstukken. Wilt u zich laten inspireren? Bekijk het overzicht van voorbeeldopdrachten hieronder.

Voorbeeldopdrachten Sales

  • Vanuit uw klantenbestand  contactpersonen telefonisch benaderen om gegevens op actualiteit te controleren
  • Volgens een belscript bedrijven telefonisch benaderen (coldcanvassing) voor bijvoorbeeld het maken van een afspraak en/of te peilen waar de interesses liggen binnen een bepaalde branche.
  • Ondersteuning in uw verkoopcampagne: op straat, deur-aan-deur, telefonisch of online.
  • Het voorbereiden, assisteren, en opvolging van een beurs, B2B of B2C
  • Assistentie in een door u georganiseerd event bijvoorbeeld een opening van een gebouw, kantoor of showroom, een introductie/kick off van een nieuw product of dienstverlening.

Voorbeeldopdrachten Marketing

  • Opzetten of bijhouden van social media accounts voor uw bedrijf.
  • Website-analyse: hoe vaak wordt uw website bezocht, door wie en hoe lang?
  • Onderzoek doen naar en oplossingen bedenken voor uw marketing- en communicatievraagstukken
  • Redigeren van teksten, voor bijvoorbeeld uw webshop.
  • Voorstellen doen voor en uitwerken van voorlichtings-, promotie- en pr-materiaal
  • Deskresearch; bijvoorbeeld naar trends en ontwikkelingen in uw branche en landelijk, naar de concurrentie, naar distributie en naar doelgroepen.
  • Field research doen variërend van mystery shopping tot imago-onderzoek

Voorbeeldopdrachten Retail

  • Hulp bieden bij inventariseren
  • Hulp bieden bij brancheringsonderzoek en haalbaarheidsonderzoek
  • Voorstellen doen om de hospitality te verhogen
  • Klanten helpen ontvangen
  • Voorstellen doen of helpen bij artikelpresentatie
  • Voorstellen doen of het helpen bij etaleren
  • Bestellingen plaatsen
  • Verkoopgesprekken voeren

Voorbeeldopdrachten Events

  • Het voorbereiden, assisteren, en opvolging van een beurs, open dag, congres etc.
  • Assistentie in een door u georganiseerd event bijvoorbeeld een opening van een gebouw, kantoor of showroom, een introductie/kick off van een nieuw product of dienstverlening

Voorbeeldopdrachten Logistiek

  • Hulp bieden bij inventariseren
  • Plan maken voor veilig werken in de logistiek
  • Allerhande werkzaamheden in het magazijn
  • Orders pikken

Voorbeeldopdrachten Financieel

  • Opstellen van (credit) verkoopfacturen
  • Stamgegevens invoeren
  • Nabellen van debiteuren
  • Voorcalculatie maken van een projectbudget

Voorbeeldopdrachten Juridisch

  • Voorstellen doen voor en helpen bij dossierordening
  • Vragen van klanten over actuele wet- en regelgeving beantwoorden
  • Informatie verstrekken aan klanten
  • Opstellen en versturen van standaarddocumenten

Voorbeeldopdrachten HRM

  • Plannen en ideeën opstellen voor HRM-beleid
  • Helpen bij de HRM-administratie
  • Opstellen van standaarddocumenten en contracten

Lopende samenwerkingen

Samenwerkingen Gouda

Solliciteren kun je leren
Eerstejaarsstudenten Economie uit Gouda mogen op stage. Om een stageplaats te krijgen, moeten ze solliciteren bij het bedrijf waar ze ervaring op willen doen. Om de studenten de kneepjes van het vak te leren, waren er enthousiaste praktijkopleiders/zakenrelaties uitgenodigd om met de studenten aan de slag te gaan met sollicitatietrainingen.
De sollicitatiegesprekken zijn onderdeel van een zes weken durend project dat is opgezet vanuit de Kwaliteitsagenda met als thema hybride onderwijs. Hierbij ontwikkelen het bedrijfsleven en de onderwijsinstelling samen de opleiding, zodat er een meer zichtbare koppeling tussen theorie en praktijk ontstaat.

Santa Run
Op vrijdag 20 december kleurde de binnenstad van Gouda rood door alle kerstmannen en -vrouwen. Voor de allereerste keer werd er in Gouda een Santa Run georganiseerd, waarbij deelnemers gaan hardlopen in een kerstmannenpak voor het goede doel. mboRijnland was hoofdsponsor van dit evenement.

Samenwerkingen Alphen aan den Rijn

  • Samenwerking met Lessgo
  • Alfa Transport Service (ATS) is specialist in het terugvorderen en voorfinanciering van buitenlandse BTW en accijns op dieselolie voor internationale transportondernemingen. De financiële dienstverlener is actief in heel Europa en per land bekend met alle formaliteiten en specifieke regelgeving rondom het vorderen van BTW en accijns.
    Een onderdeel van dit bedrijf is in Alphen aan den Rijn gevestigd. Veel studenten van mboRijnland hebben hier al stage gelopen. ATS is zeer tevreden over de stagiaires van mboRijnland en wil daarom graag verder werken met mboRijnland. Als start heeft ATS docenten geschoold om zo up to date te blijven in het vak. Daarnaast wil ATS samen met studenten van mboRijnland de mogelijkheid praktische vaardigheden leren in het bedrijf.

Samenwerkingen Leiden

UWV Holland Rijnland

In het basisdeel van de opleiding Juridisch administratieve dienstverlening en medewerker HRM, geeft UWV Holland Rijnland gastcolleges over:
– werknemersverzekeringen
– werkzaamheden van het UWV werkbedrijf over arbeidsbemiddeling en arbeidsreïntegratie.
Verder in de opleiding levert het UWV werkbedrijf authentieke casus posities op het gebied van arbeidsbemiddeling en arbeidsreïntegratie. Door deze samenwerking worden de lessen realistischer voor de studenten.

Samenwerkingen Leidschendam-Voorburg

Aspire ›

Bibliotheek Oostland ›

COPD Huis Jan ›

Muzee Scheveningen ›

The Hague Info Store ›

Zuiderpark Theater Den Haag ›

Retail Innovatie & Experience Campus | mboRijnland
Ondernemers, onderwijs en overheid zetten samen in op een duurzame retail samenwerking in Leidschendam-Voorburg. Zij willen hiermee retailers helpen vernieuwender, adaptiever en gezonder te worden. Daarnaast willen zij zorgen voor aantrekkelijk en relevant onderwijs dat aansluit bij de laatste ontwikkelingen en de vraag vanuit de arbeidsmarkt. Daarmee helpen zij de winkelgebieden levendiger en aantrekkelijker voor hun klanten te worden en dat ook te blijven.

Uitdagingen en kansen aanpakken
De consument is steeds meer op zoek naar gemak, beleving, personalisering en verbinding. Dit heeft grote impact op iedereen die een rol speelt in de retailketen. De coronacrisis heeft deze ontwikkeling versterkt. Met de vraag hoe winkelgebieden, retailers en hun huidige en toekomstige medewerkers hierop kunnen anticiperen en reageren, gaat de Retail Innovatie & Experience Campus aan de slag. Niet heel theoretisch maar juist heel praktisch en ervaringsgericht. Deze aanpak past zowel bij ondernemers als bij studenten die graag leren door te doen.

UNIEKE COMBINATIE VAN LEREN, WERKEN EN KENNISDELEN
Blue School biedt een uniek concept waarin leren, werken en delen van kennis wordt gecombineerd. Ondernemers, bedrijven, studenten en het onderwijs werken gericht samen aan innovatieve winkelgebieden met retailers van de toekomst.

Samenwerkingen Woerden

Meer info volgt

Samenwerkingen Zoetermeer

Giftstore en CASA 

De Giftstore, onze schoolwinkel, gelegen aan de Warande in het Stadshart van Zoetermeer ging op 2 november 2020 open. Leerlingen van o.a. onze opleiding Verkoopspecialist kunnen hier stage lopen. In het kader van Hybride onderwijs hebben mboRijnland en CASA (woonwinkel) een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Studenten die bij de Giftstore stage lopen kunnen afwisselend bij CASA helpen om daar leerervaringen op te doen. De Gifstore mag artikelen lenen van CASA voor de presentaties in de winkel en leerlingen worden ingezet om etalages te verzorgen die door CASA moeten worden ingericht.

Adres en openingstijden Giftstore Zoetermeer

Retail Innovatie & Experience Campus

In maart kreeg mboRijnland de vraag of onze studenten mee kunnen doen aan een onderzoek in het winkelgebied Huygenskwartier in Voorburg. In samenwerking met Leo Valk, van Add Your Service, wordt er een connectie gezocht met de ondernemers in het winkelgebied, om te onderzoeken hoe het gesteld is met de ‘gezondheid en aantrekkingskracht’ van het winkelgebied. Studenten uit het 2e jaar Manager Retail, die het keuzedeel ondernemerschap volgen, en de VMO studenten worden ingeschakeld om aan dit onderzoek mee te werken. De studenten van de opleiding Vakman Ondernemerschap hebben de enquêtevragen opgesteld die aan 35 ondernemers gesteld werden, er is voor gekozen om de ondernemers persoonlijk te benaderen. De 2e jaars studenten Manager Retail bezochten in tweetallen de ondernemers op 26 mei. Twee HBO studenten willen de resultaten gebruiken om een dashboard voor ondernemers te maken waarop zij mogelijkheden en informatie kunnen vinden om te werken aan het verhogen van bezoekersaantallen en het vergroten van de verblijfsduur. De effecten van een ‘living lab’ leveren zodoende een bijdrage aan het vraagstuk wat speelt in het Huygenskwartier. De resultaten zijn doorgespeeld en eind juni worden de resultaten gepresenteerd aan Leo Valk.
Voor studenten was het een leerzaam onderzoek wat aansloot bij het keuzedeel ondernemerschap.

Activiteit  Manager retail 1e jaars studenten The Mall of the Netherlands SMON

Naar aanleiding van de opening van Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam, werd door Leo Valk (van Add Your Service) gevraagd of studenten mee kunnen helpen aan de verspreiding van een informatiepakket. Dit pakket was bestemd voor ondernemers die in The Mall een winkel hebben geopend. Eerste jaars studenten Manager Retail en Vakman ondernemer, die nog geen stageplek hadden gevonden, deden o.a. mee om dit informatiepakket rond te brengen. Studenten gaven een korte pitch over wat de Stichting Ondernemers Mall of the Netherlands (SMON) kan betekenen voor de ondernemers. De Blue School in the Mall heeft een ondernemersloket waar de ondernemers uit The Mall hun vragen of opmerkingen kunnen neerleggen. Studenten verkenden op deze manier welke bedrijven er in The Mall zitten.
 
 
 

Boodschapjes.com

Voor studenten van de opleiding Junior Accountmanager (leerjaar 1) is een samenwerking aangegaan met Boodschapjes.com voor alternatieve stage-opdrachten. Gedurende 8 weken zijn de studenten 2 dagen per week aan de slag gegaan met het maken van een doelgroepanalyse, SWOT analyse en vervolgens een presentatie over de bevindingen aan Boodschapjes.com.

Sollicitatieproject

Studenten van leerjaar 1 Junior Accountmanager en Manager Retail hebben voor dit project een CV en motivatiebrief aangeleverd. Vervolgens werden ze gekoppeld aan een persoon uit het bedrijfsleven en gingen ze fictief een sollicitatiegesprek voeren. Ze konden vragen stellen en kregen feedback van het bedrijfsleven. Beide partijen waren enthousiast over dit project.

Wat kan hybride onderwijs voor jou betekenen?

Lees hier het artikel van Netwerk Zoetermeer over wat hybride onderwijs voor jou kan betekenen

Aanmelden? Neem contact op

Heeft uw bedrijf goede opdrachten voor onze studenten? En bent u bereid samen met onze collega’s studenten te ondersteunen in hun leerproces, waar zowel u als onze studenten wijzer van worden? Wij maken graag een afspraak om de mogelijkheden te verkennen!