Marketing & Communicatie

Alma Feenstra | Directeur Marketing & Communicatie mboRijnland

Ik werk met veel passie en plezier als directeur Marketing en Communicatie sinds 2013 bij ID College, in september 2017 gefuseerd met ROC Leiden tot mboRijnland. Een spannende en dynamische omgeving, waar alle geledingen van de samenleving binnenkomen.
Naast de werving van studenten, woordvoering, crisescommunicatie, corporate en interne communicatie, ben ik ook verantwoordelijk voor de lobby en de externe contacten van mboRijnland. Ik ben lid van het directieteam en directe sparringpartner voor het bestuur. Ik pak soepel de verantwoordelijkheid voor het formuleren van doelen om die daadkrachtig en resultaatgericht te realiseren.
Als echt communicatie-mens houd ik altijd een blik op de buitenwereld en opereer soepel in een uitgebreid en gevarieerd netwerk in politiek, media en de samenleving. Met een prachtig team (27 mensen) bestrijken we alle facetten van het communicatievak en proberen steeds innovatief te zijn. Zo verwerken wij onze (big) data tot persona's en de customer journey en hanteren wij voor de interne communicatie framing, priming en nudging.

Eén van de zaken waar ik trots op ben, is de keuze voor de nieuwe naam met passend logo en kern- en merkwaarden. Binnen een paar weken waren de oude namen verdwenen en was de nieuwe naam geladen, ook in het taalgebruik en bij externen. De nieuwe naam met de kleurstelling waarin we echt het DNA van de organisatie hebben weten te pakken, past als een jas!

- Alma Feenstra, directeur Marketing en Communicatie mboRijnland